- 7000 Sárbogárd
- info@netfejleszto.hu
- +36 70 413 2662
Hogyan kezdjem el? Mit és hogyan állítsak be?
Ha neked is felmerültek ezek a kérdések, akkor olvasd el a kezdő útmutatónkat a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban.
A Facebook hirdetések használata az egyik legjobb módja annak, hogy a helyi vállalkozások felvegyék a versenyt az egyre növekvő kihívásokkal és bekapcsolódjanak az online világba.
A nagy üzletek és vállalatok több millió forintos kampányokat is futtatnak. Az e-kereskedelmi webhelyek őrülten alacsony költséggel (rezsivel) működnek, ezért megengedhetik maguknak, hogy alacsony áron értékesítsék a termékeiket. A közösségi média megváltoztatta és újítást hozott a hirdetések világába.
Egyszerűen fogalmazva a hagyományos üzletek nehéz helyzetben vannak.
Ha egy kis üzlet tulajdonosa vagy, mit tudsz csinálni? Az egyik leghatákonyabb és legolcsóbb marketing megoldást, a Facebook hirdetéseket tudod használni.
Ha már Facebookozol egy ideje, akkor tudod, hogy milyen erős platform. Ez a cikk megtanítja neked miért tud hasznos lenni egy helyi vállalkozás számára Facebookon hirdetni és hogyan készítsd el az első kampányodat pár ezer forintból.
Kezdjük azzal, hogy miért működnek a Facebook hirdetések a helyi vállalkozásoknak? Ennek több oka is van.
Az elmúlt egy-két évtizedben a média drasztikusan megváltozott. Sok újság és magazin váltott át digitális változatra. TV-t szolgáltatásokon keresztül nézünk, mint a Netflix vagy az HBO GO, a helyi csatornák és a kábel TV helyett. A streaming szolgáltatások is átalakultak a zenei iparban és a hagyományos rádió helyett a Spotify-t vagy a Youtube-ot használjuk.
A hagyományos hirdetésekre, mint a rádió, újságok vagy magazin hirdetések, nem hatékonyan használják fel rájuk a pénzt és a befektetések nem térülnek meg.
A példa kedvéért egy kutyakozmetikai szalont vezetsz. A vásárlóid kutyaszeretők, akik a szalon környékén élnek, ahol a szolgáltatást nyújtod. Azt is tudod, hogy az X és a Z generáció nagyobb valószínűséggel viszi el a kutyáját kozmetikushoz, mint az idősebb generáció.
A Facebook hirdetések használatával és a fenti információk segítségével a megfelelő célközönséged tudod megcélozni. A hirdetéseid olyan kutyatulajdonosoknak jeleníted meg a környéken, akik a megcélzott korosztályba tartoznak.
Ezzel a célzási beállítással új ügyfeleket tudsz felkutatni, és emellett, a régi vásárlóid sem kell veszni hagynod, főleg, ha rendelkezel az adataikkal (telefonszám vagy e-mail cím). Egyéni célközönség beállításával és egy retargeting kampánnyal tudod ösztönözni a vásárlóid, hogy térjenek vissza.
Gondolj a korábbi ügyfeleidre, vásárlóidra. Mi csábítaná őket vissza az üzletedbe? Mit szólnál egy kuponhoz a szalonba, ami 1500 Ft kedvezményt biztosít a következő kozmetikai szolgáltatáshoz, mondjuk a nyíráshoz vagy a fürdetéshez?
A Facebook hirdetésekkel ez nagyon egyszerű, nézzük meg hogy működnek:
Az ajánlatok hirdetése csak egy lehetőség a sok közül. 11 féle kampánytípus és számtalan hirdetési mód létezik. A kampánycélokról itt tudsz bővebb tájékoztatást kapni: be kell linkelni. Először elkezdheted egyszerű lehetőségekkel, például ajánlat adásával és ahogy közeledsz az összetettebb módok felé, úgy tanulsz egyre többbet az értékesítési tölcsérek és egyéb rendszerekről.
Facebook hirdetéseket már napi 400 forintos költéssel tudsz indítani. Őszintén szólva ez nem sok hasznot fog hozni, mi javasoljuk, hogy legalább napi 2-3000 forintos költéssel kezdj el hirdetéseket futtatni.
Ha a hirdetéseket a megfelelő célközönségnek jeleníted meg, akkor biztos lehetsz benne, hogy a befektetés összege megtérül.
A hirdetési büdzsédet irányíthatod: korlátokat, limiteket állíthatsz be és a költségkeretet bármikor módosíthatod, akár pár forinttal is.
Amit most olvasni fogsz, az egy egyszerű és tömör útmutató egy helyi vállalkozás Facebook hirdetéseinek elindítására.
Mielőtt elkezdenénk a Facebook hirdetéskezelőjével kell tisztában lennünk. A Facebook vállalkozáskezelő létrehozását követően kell egy hirdetési fiókot létrehoznod és ezután tudsz hirdetéseket indítani (nem összekeverendő a bejegyzés kiemelésével). Erről bővebben itt olvashatsz.
A Facebookon különböző kampánycélokkal tudsz hirdetést indítani. 3 típus létezik:
Ismertség: A terméked vagy a szolgáltatásod iránti érdeklődés felkeltésére irányuló célok. Az ismertség növelése arról szól, hogy elmondod az embereknek, mi teszi értékessé a vállalkozásodat, mit tudsz nyújtani nekik.
Megfontolás: A vállalkozásod figyelembe vételére, forgalmára és az azzal kapcsolatos tájékozódásra ösztönző célok.
Konverziók: Olyan célok, amelyek arra ösztönzik a vállalkozásod iránt érdeklődőket, hogy megvásárolják vagy igénybe vegyék a termékedet vagy a szolgáltatásodat.
Példánkban kampánycélként a megfontolást fogjuk választani. A megfontolás kampánycél lehet forgalom, aktivitás, alkalmazástelepítések, videómegtekintések, érdeklődőkeresés és üzenetek célúak.
Mi az aktivitást fogjuk használni, azon belül is a bejegyzésaktivitást. Ez azt jelenti, hogy olyan embereket szeretnénk elérni, akik nagyobb valószínűséggel mutatnak aktivitást egy bejegyzéssel kapcsolatban (például kedvelések, hozzászólások és megosztások).
Azok a lájkok, kommentek és megosztások, amiket más emberektől kapsz, egy nagyon hatásos és bizalmat növelő módszer mások számára. Láthatod, hogy egy megosztással az ismerős ismerősei láthatják a bejegyzést és neked ezért fizetned sem kell (ezt hívjuk organikus forgalomnak).
Az aktivitás nem vezet eladásokhoz, mint egy konverziós hirdetés, de ahhoz, hogy később konverzió célú hirdetéseket használjunk, előbb fel kell építeni a bizalmat.
Emlékszel a kutyakozmetikai példára? Beszéltünk róla, hogy kiket és hogyan érdemes megcélozni: a környéken élőket és akik szeretik a kutyás dolgokat (ilyen érdeklődési körrel rendelkeznek). Pontosan így fogunk tenni most is.
Kezdjük a földrajzi elhelyezkedéssel: irányítószámot tudsz megadni, megyét, a város nevét vagy egy konkrét üzlet helyét. A kilóméter megadásával egy akkora kilométer sugarú kört tudsz megadni, amekkorát szeretnél, ez lehet 5-10 vagy akár 100 kilométeres is.
A célközönség beállításánál a Facebook kiírja, hogy mekkora közönséget fogsz elérni a beállításaiddal. Próbáld meg minden esetben 10.000 felett tartani, de arra is figyelj, hogy ne legyen túl nagy, 1.000.000 fölé ne menj!
További részletes beállítások: demográfiai adatok, nem és érdeklődési körök. A kutyakozmetikai szalonnál egyértelmű mit választottunk: a kutyák vagy háziállatok kedvelői. Ha új vállalkozást hirdetsz, akkor javaslom, hogy ezeket a beállításokat hagyd alapértelmezetten, a Facebook úgy is azoknak mutatja meg, akik nagyobb érdeklődést mutatnak a hasonló vállalkozások iránt.
Ha minden beállítás kész, akkor az “Automatikus elhelyezés” az egyik legjobb választás, mert így jut el a legtöbb emberhez a hirdetés. Azt jelenti, hogy hagyod, hogy a Facebook határozza meg, kik a legjobb jelöltek a hirdetésedre és az algoritmus nagyon jól céloz. A hirdetéskezelő megfelelő kezelésekor érdemes a “Manuális elhelyezéseket” választani, ahol te állítod be, hogy hol jelenjen meg a hirdetés.
Egy helyi vállalkozásnak a célközönség mérete 50.000-től 200.000-ig tart.
A hirdetés létrehozásakor a választott kampánycélt nem szabad elfelejteni. A mi célunk az aktivitás. Olyan hirdetést szeretnénk létrehozni, amelyhez az emberek hozzászólnak, kedvelik és megosztják.
Néhány kulcsfontosságú összetevő, amelyekre minden hirdetésnek szüksége van kampánycéltól függetlenül:
Minőségi képek: eredeti képek használata sokkal hatékonyabb lesz, mint egy stock fotó. Olyan fénykép, amely pontosan a te vállalkozásodat mutatja be.
Ellenállhatatlan leírás: akár rövid, akár hosszú vagy cuki a szöveg, de annak ütősnek kell lennie. A közönséget be kell vonni, csinálj nekik egy könnyű feladatot vagy mondd meg mit tegyenek, ezzel cselekvésre tudod ösztönözni őket.
Ugye, hogy egy hétköznapi téma megindítja az embereket? A fenti képen is megfigyelhető, hogy egy rövid leírás, de találó cím, nagyon sokat számít, hogy az emberekből reakciót váltson ki.
A hirdetések kiadása, attól függ mekkora költségkeretet határoztál meg az elején, hogy mennyit tudsz a hirdetésekre fordítani. Amit tudnod kell, hogy a Facebooknál a hirdetés kiadásait napokra vagy időszakokra tudod megadni, utóbbit csak különböző célú kampányoknál érdemes használni. Elsőre mindig hónapban gondolkodj. Például ha van egy hónapra 50.000 forintod, akkor az 1.666 Ft naponta.
Egyes vállalkozások nem akarnak ennyit költeni, addig míg nem látnak eredményeket, másoknak pedig jóval több pénzt kellene ráfordítani, hogy eredményeket érjenek el. Igaz, hogy pár ezer forintból el tudsz kezdeni hirdetni, de ha gyorsabban akarsz fejlődni, akkor többféle kampányt kell indítani, egymásra építve. Az igazi eredmény csak ezután jöhet.
A hirdetési költségekkel az egyszerű valóság az, hogy minél többet költünk, annál több ember fogja látni a hirdetéseinket.
Mi napi 2000 forintnál nem költünk kevesebbet egy helyi vállalkozás számára. Ez 30 nappal számolva 60.000 Ft. Úgy gondoljuk, hogy ennyi befektetés megéri egy vállalkozás részéről, ez alatt idő és pénzpocsékolás.
Optimalizálni a hirdetésed azt jelenti, utat keresel, hogy még jobbá tedd a hirdetést. Ennek mélyreható módjai vannak, de most egy nagyon egyszerűt fogunk bemutatni.
Ha már van egy hirdetésed, akkor kezdd azzal, hogy megnézed és keresel rajta valamit, amin változtatnál. Lehet, hogy a fotó nem az igazi, mint amilyet elképzeltél vagy nem kelti fel az emberek figyelmét. Lehet, hogy a főcím nem stimmel, nem győzi meg az embereket arról, hogy megálljanak. Vagy a célzással van baj, de egy helyi vállalkozásnál ez csak a földrajzi elhelyezkedésen kívül lévő beállításoknál lehet.
Válassz a hirdetéssel kapcsolatban egy dolgot, amit módosítani fogsz, de csak egyet! Változtasd meg! Lehet csak a fényképet fogod kicserélni vagy kicsit állítasz a célzáson. Az újonnan összeállított hirdetést futtasd együtt a régivel, ezt hívják A/B tesztnek.
Így két hirdetés fog futni egy időben és az alap költségkeretet fogja felosztani a két hirdetés között. Egyszer az egyiket, egyszer a másikat mutatja meg az embereknek és néhány nap múlva meg tudod állapítani, hogy melyik hirdetés teljesít jobban. Az A/B tesztről ebben a cikkünkben olvashatsz részletesebben.
Hogy lásd melyik hirdetés teljesít jobban:
Miután találtál valamit, ami működik, hagyd futni. Időnként ellenőrizd és szükség szerint módosítsd.
A fentiekből is következik és már pár cikkből kiderülhetett, hogy a Facebook hirdetések jelentik a leghatékonyabb módot a hirdetésre szánt pénzek elköltésére és különösen igaz ez a helyi vállalkozások számára. Amit most olvastál csak egy ízelítő abból, hogy mit lehet egy Facebook hirdetéssel kezdeni, hogy kiemeld a vállalkozásod a többi közül.
Nagyon sok féle hirdetés létezik. Videókat helyezhetsz el, katalógusos, kollekciós hirdetéseket hozhatsz létre és össze tudod kötni a Facebook oldalad a Messenger alkalmazással.
Minden azzal kezdődik, amit itt tárgyaltunk és az előző cikkekben. Ha bármilyen kérdésed merül fel a fentiekkel kapcsolatban, tedd fel nekünk bátran, szívesen segítünk.
info@netfejleszto.hu
+36-70-413-2662
info@netfejleszto.hu
+36-70-413-2662