Netfejlesztő

A marketing történetében még soha nem volt ennyire kedvező és költséghatékony időszak a vállalkozások ismeretségének növelésére, a márkaépítésre és a konverziókra.

Mindez a Facebook hirdetési erejének (és jövedelmezőségének) köszönhető.

A Facebook egyik 2020-as jelentése szerint jelenleg havi 2,6 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. Ők mind rendszeresen lapozgatják a Facebook hírfolyamát és arra várnak, hogy valami megragadja a figyelmüket.

Ez a masszív és elkötelezett közönség nem maradt észrevétlen. A legutóbbi negyedévben több, mint 17,4 milliárd dollárt költöttek Facebook hirdetésekre (igen, három hónap alatt), ami forintra átszámolva több, mint 5.000 milliárd forint. Elképesztő szám ugye?

Elképesztő, de mit tanulhatunk belőle?

1. A hirdetők körülbelül 2.000 Ft-ot költenek felhasználóként.

De ami még fontosabb…

2. Működnie kell.

Ha a Facebook hirdetések nem működnének, akkor a hirdetők nem költenének rá annyit, a nehezen megkeresett pénzükből. A Facebook platformjából nem csak a digitális kor óriásai hozhatják ki a legtöbbet és profitálhatnak, hanem a kis és helyi vállalkozások is.

Elmúltak azok az idők, amikor rengeteg pénzt kellett költeni egy nemzeti vagy nemzetközi reklámkampány lebonyolításához.

Egy hatékony Facebook hirdetési kampány, akár napi 1000 Ft-ból elindítható.

Tartalomjegyzék

Facebook kampánycélok

Nagy számokkal dobálóztunk a cikk elején, de ne aggódj, teljesen érthetően fogunk magyarázni. A legjobb helyen jársz, ha tanulnál.

Ebben a részletes útmutatóban mind a 11 célt végigvesszük. Világosan és érthetően elmagyarázzuk, hogy mire jók, mikor kell vagy érdemes használni őket és példákat is mutatunk.

Itt az idő elkezdeni a tanulást.

Facebook kampánycélok: Ismertség

Az ismertség kategóriát kifejezetten az értékesítési tölcsér tetején lévő marketingkampányokhoz használják.

#1: Márkaismertség

Mi is ez?

A márkaismertség kampánycél könnyen megmagyarázható, ugyanis arra szolgál, hogy növelje a célközönség tudását, ismeretét a vállalkozásról és a márkáról.

A márkaismertség elősegíti egy márka felépítését, a közönség megismerését, a vállalkozás megismertetését.

Ez jól hangzik, de valószínű, hogy nem illik a te vállalkozásod számára. Ez lehet az egyik legnagyobb újonc hiba, amit tapasztaltunk.

Ha az a célod, hogy minél több ember ismerje meg a márkádat, akkor sem ez lesz számodra a megfelelő cél. (Ne aggódj, van még másik 10 kampánycél.)

A márkaismertség több ember figyelmét felhívja a vállalkozásra, de nem növeli az átkattintásokat, a vásárlásokat, a feliratkozásokat vagy a különböző elköteleződést.

Mikor kell használni?

Egy újonnan induló vállalkozásban vagy egy helyi vállalkozás indításakor szeretnéd növelni a márka vagy a vállalkozás ismertségét, akkor se válaszd ezt a kampánycélt.

Ez egy nagyszerű módja a közönségépítésnek, de közel sem olyan hatékony, mint más kampánycélok, amelyekkel később foglalkozunk.

A márkaismertség akkor működik a legjobban, ha hatalmas vállalatok, cégek használják, akik arra akarják ösztönözni a felhasználókat, hogy újra kapcsolatba lépjenek a márkájukkal.

Úgy működik a legjobban, ha a kampánycélt megjeleníted egy nagy közönségnek, majd később újra megjeleníted annak, aki kapcsolatba lépett az első bejegyzéssel.

A nagy márkák és vállalatok számára a márkaismertség csodákra képes, ha megszeretnének ragadni a célközönségük tudatában. Erre a kampánycélra hatalmas költségeket kell áldozni, ennek a célja nem más, mint a luxus.

A nagy márkák, mint a McDonald’s, a Nike és a Coca-Cola szokták használni ezt a hirdetéstípust. Hacsak nem ekkora vállalkozással rendelkezel, akkor hagyd békén a márkaismertség kampánycélt.

Ideális

Nagy márkáknak, nagy költségvetéssel, akik uralják az iparágukat.

Hirdetési formák

#2: Elérés

Mi is ez?

Az elérés kampánycél egy érdekes cél. A Facebook adatokat gyűjt a felhasználóiról, különösen akkor, ha egy hirdetéssel interakcióba lépnek.

Amikor olyan célt választasz, mint például az aktivitás, a Facebook a célközönségeden belül elsőkörben azokat az embereket célozza meg, akik korábban már valamilyen aktivitást végrehajtottak (lájkoltak, hozzászóltak, megoszották).

A Facebook hirdetési platformja szinte minden célhoz ezeket az embereket próbálja összeszedni, kivéve az elérés kampánycélt.

Ez a Facebook hirdetési kampánycél MINDENKIT megcéloz a közönségben, függetlenül attól, hogy kattint, vásárol, regisztrál – nincsenek korlátozások.

Az elérés cél a legjobb, ha a lehető legtöbb ember számára szeretnéd a hirdetést megjeleníteni a legalacsonyabb áron.

Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a hirdetésed lehet lenyűgöző és elképesztő, ami sok ember figyelmét megragadja, de ettől függetlenül, sajnos mindig lesznek és vannak olyan emberek, akik SOHA nem fordítanak egy másodpercnél többet a figyelmükből egy hirdetésre. Az elérés kampánycél az ilyen emberek számára is megjeleníti a hirdetést.

Mikor kell használni?

Az elérés kiváló cél, ha szeretnéd növelni a márkádat vagy a vállalkozásodat egy kis közönségen belül.

Ez a kampánycél nem fogja csökkenteni a közönség méretét a múltban végzett cselekvések után. Ebből kifolyólag kiválóan alkalmas szűk iparágak és helyi vállalkozások számára.

Ha egy helyi vállalkozást vezetsz és szeretnéd, hogy a környéken mindenki lássa a hirdetésed, akkor az elérés kampánycél a legjobb választás számodra. A helyi, induló vállalkozásokat mindig ezzel a céllal ismertetjük meg Facebookon.

Több megtekintést garantál, mint egy helyi újság vagy rádió hirdetése, olcsóbb is és pontosabban nyomon követheted a statisztikákat (optimalizálásra van lehetőséged).

Ideális

Helyi vállalkozások számára, hogy növeljék az ismertséget és népszerűséget a földrajzi elhelyezkedésük alapján.

Hirdetési formák

Facebook kampánycélok: Megfontolás

A megfontolás kategória egy általad kívánt cselekvésre ösztönzi a célközönséget.

#1: Forgalom

Mi is ez?

A forgalom kampánycél kizárólag arra szolgál, hogy több látógatót vonzzon a hirdetésben/kiemelt bejegyzésben található linkre.

A Facebook azokat a felhasználókat célozza meg, akik rendszeresen kattintanak a linkekre a célközönségeden belül, függetlenül attól, hogy milyen műveleteket hajtanak vagy nem hajtanak végre a linkre kattintott oldalon.

A nagyobb forgalom jó dolognak tűnhet a vállalkozásod weboldalán, de azzal tisztában kell lenned, hogy ez a cél semmi mást nem garantál a forgalmon kívül. Az értékesítést, a regisztrációkat vagy egyéb elköteleződést nem érhetsz ezzel a kampánycéllal, csak nagyon ritka esetben működnek.

A forgalom cél pontosan azt csinálja, amit mond. Ne lepődj meg, ha az oldalalon a viselkedési mutatók, mint például az elkattintási arány, munkamenet időtartama és a konverziós arányok nem úgy működnek, ahogy elvárható lenne.

A rengeteg extra forgalom fogadása jó dolog, de hátráltathatja a növekedést.

Mikor érdemes használni?

Ha el szeretnél adni valami, potenciális ügyfeleket akarsz az értékesítési tölcséredbe vonzani, esetleg regisztrációkat szeretnél elérni, akkor a forgalom kampánycél nem neked való.

Igaz, hogy a forgalom a Megfontolás kampánycél kategóriájához tartozik, de sokkal jobban megfelelne az Ismertség kampánycél kategóriájának.

Ez a kampánycél a hirdetéskattintókat célozza meg, de nem garantál mást, mint nagyobb digitális ismertséget.

Ha cselekvést és történést akarsz elérni, akkor ne ezt a célt használd. A Megfontolás kategóriában még találsz 5 másik célt, amelyek jobban hasznosíthatók.

A forgalom kampánycél a tartalomkészítők számára nagyon jó választás.

Ha az embereket egy értékes tartalommal rendelkező oldalra irányítod (amúgy sem keresnek mást), akkor nagyszerű módja annak, hogy új emberekkel ismertesd meg a vállalkozásodat, márkádat és, mint egy szakértő helyezd el magad a szemükben.

Ha blogot írsz, videókat, podcastokat csinálsz vagy elképesztő látványelemeket mutatsz és azt szeretnéd, hogy minél több ember nézze, halgassa meg, akkor ez a cél fog a legjobban megfelelni az elvárásaidnak.

Ideális

Tartalomkészítőknek, akik több olvasót, nézőt és hallgatót keresnek.

Hirdetési formák

#2: Aktivitás

Mi is ez?

Az aktivitás kétségtelenül az egyik legértékesebb Facebook kampánycél. Aki komolyan gondolkodik a Facebook hirdetésekkel kapcsolatbanm az egyetért ezzel az állítással.

Ez a Facebook hirdetési kampánycél 3 különböző részre oszlik: Bejegyzésaktivitás, Oldalkedvelések és Visszajelzés eseményre.

Mindegyiknek megvannak a sajátos alkalmazásai (hamarosan elmagyarázom mindegyiket), de mielőtt rátérnénk, beszéljünk az aktivitásról, mint kampánycélról.

Az aktivitás cselekvésre ösztönzi a felhasználókat a Facebookon belül, pontosabban kedvelésre, megosztásra és hozzászólásra.

Ha ezt a célt választod, a Facebook azoknak az embereknek jeleníti meg a hirdetésed, akik korábban is cselekedtek más aktivitás típusú hirdetésnél (lájkoltak, kommenteltek, megosztottak).

A nagy aktivitást mutató hirdetések jól teljesítenek, mert tartalmazzák a társadalmi bizonyíték erejét. Ez a megfoghatatlan és érdeklődésre számot tartó tényező arra ösztönzi az új felhasználókat, hogy több időt töltsenek egy bejegyzéssel.

Mit gondolsz, melyikkel töltenél el több időt?

Ha olyan vagy mint mindenki más, akkor a másodikra szavazol.

Egy aktivitás alapú hirdetésnek a lényege, hogy sok lájkot, hozzászólást gyűjtsön. A videós aktivitás alapú hirdetések nagyon jól teljesítenek. A sok lájk és hozzászólás, sok megosztást is vonz, amivel az organikus elérést növelheted.

Egy másik rendkívüli érték a nagy aktivitással rendelkező bejegyzéseknél az újracélzás (meleg hirdetés).

A Facebook vállalkozáskezelőjének segítségével újra megcélozhatod azokat, akik korábban foglalkoztak a bejegyzéseiddel.

Hihetetlen hatékony módja a konverziónak (különösen, ha konverziós kampánycélt használsz, ezzel később foglalkozunk).

Ha felállítasz egy újracélzott (meleg) közönséget, akkor utána hasonmás célközönséget is létrehozhatsz belőlük. Ezzel egy teljesen új közönséget hozol létre a meleg közönségedből (a cselekvéseik alapján), hatékonyan megduplázva az elérést (vagy többszörözve, attól függően hányat hozol létre).

Mikor kell használni?

Mindegyik aktivitáscélnak megvan a maga sajátos funkciója. Nézzük meg őket közelebbről

Mikor érdemes bejegyzésaktivitást használni?

A bejegyzésaktivitást akkor kell használni, ha szeretnéd, hogy a hirdetésed társadalmi bizonyítékot szerezzen.

A bejegyzésaktivitás azokat az embereket célozza meg akik rendszeresen foglalkoznak hirdetésekkel. Ennek eredményekén rengeteg lájk, megosztás és hozzászólás érkezik a hirdetéshez.

Ennek a taktikának a használata kíváncsiságot ébreszt (a felhasználók érdeklődni kezdenek, mert kíváncsiak miért lájkolták, kommenteltek és oszották meg annyian), melyből újracélzást tudsz létrehozni és kiszélesítheted az elérést a hirdetésed tekintetében.

A Facebook algoritmusa azokat a bejegyzéseket részesíti előnyben, amelyek sok aktivitást kapnak, így amikor a lájkok, megjegyzések és megosztások megszaporodnak, több emberhez jut el a bejegyzés.

Az aktivitás alapú bejegyzést átviheted egy másik kampánycélba is (konverzióra), amikor már elegendő aktivitást gyűjtöttél. Ezt a Facebook hirdetésazonosító másolásával teheted meg, így sokkal hatékonyabbak lesznek a konverziós kampányaid.

Ideális
Hirdetési formák
Mikor érdemes oldalkedvelést használni?

Az oldalkedvelés cél nagyszerű módja annak, hogy növeld a Facebook követésedet és a bejegyzéseid organikus elérését.

Ez a Facebook hirdetési kampánycél a Facebook oldalkedvelések növelésére szolgál. Megcélozza azokat az embereket, akik nagy valószínűséggel kedvelik majd az oldalad.

A magas oldalkedveléssel rendelkező márkák és vállalkozások kulcsfontosságú bizalmi jelzések egy új felhasználó számára. Az oldalkedvelés kampánycélt minden új vállalkozásnak végre kell hajtania.

Kiváló társadalmi bizonyítékként szolgál. Arra ösztönöz másokat, hogy a tömeggel együtt mozogjanak és bizonyítja a potenciális ügyfeleknek, hogy a te márkádban, vállalkozásodban megbízhatnak.

Ha van elég büdzsé hirdetni, akkor arra biztatok minden vállalkozót, aki komolyan foglalkozik a közösségi média marketinggel vagy jelen kíván lenni a közösségi médiában, hogy folyamatosan futtasson egy oldalkedvelés célú kampányt (napi 400 Ft-al hosszú távon nagyon megéri).

Óriási a különbség a 127 lájkos és a 25.000 lájkos oldal között. Az oldakedvelés használatával növelni tudod a hitelességed.

Ideális
Hirdetési formák
Mikor érdemes a visszajelzés az eseményre célt használni?

Ha eseményt, rendezvényt, szemináriumot tartasz vagy a színpadról árusítasz, azt gondolod, hogy a visszajelzés az eseményre Facebook kampánycélt érdemes használnod, DE TÉVEDSZ.

A visszajelzés az eseményre a Facebookon belül bátorítja az aktivitást úgy, hogy lényegében megkérdez valakit a közönségedből, hogy elfogadja-e a meghívást a Facebook oldalon lévő eseményre.

Rengeteg baj van ezzel a technkával.

A Facebook mindenekelőtt azokat fogja megcélozni, akik rendszeresen elfogadnak meghívókat az eseményekre. Ez jól hangzik, de egy üres szobába már nem annyira.

Az elkötelezettség az oka. Ha megkérsz valakit, hogy jelezzen az “Ott leszek”, “Nem leszek ott” vagy a “Talán” lehetőségek közül, egyik sem igényel kellő elkötelezettséget a potenciális résztvevőktől.

Ha komolyan gondolod az esemény megrendezését és magas részvételi arányt szeretnél elérni vagy meg akarod tölteni a szobát, akkor ne ezt a célt használd.

Ideális
Hirdetési formák

#3: Alkalmazástelepítések

Mi is ez?

Az alkalmazástelepítések egy nagyon specifikus Facebook hirdetési kampánycél, ezért ezt röviden fogjuk leírni.

Ezt a célt arra használják, hogy növeljék a mobilalkalmazások telepítéseinek számát.

A Facebook ezt úgy teszi, hogy megcélozza azt a közönséget, akik korábban már kattintottak alkalmazástelepítések hirdetésre és telepítették a hirdetett alkalmazást.

Az alkalmazástelepítés cél egyedi, mert közvetlenül az App Store-hoz vagy a Play áruházhoz kapcsolódik (az eszköz operációs rendszerétől függően).

Mikor érdemes használni?

Az alkalmazástelepítéseket csak egy célból szabad használni: ha olyan alkalmazással rendelkezel, amelyet szeretnél, hogy többen telepítsenek.

Ez a cél semmi másra nem jó.

Ideális

Alkalmazásfejlesztőknek

Hirdetési formák

#4: Videómegtekintések

Mi is ez?

Ha van egy videód, amit népszerűsíteni szeretnél, ez a cél jó választás lehet.

Azért mondom, hogy “lehet”, mert a videómegtekintések cél pontosan azt csinálja, amit ír, videómegtekintéseket szerez (de nem garantál semmi mást).

Ha videót használsz termékek eladására, potenciális ügyfelek bevonzására vagy az emberek konverziójára, akkor a videómegtekintések (valószínűleg) nem lesznek olyan sikeresek, mint néhány más, konkrétabb cél.

Azonban, ha egy videó segítségével próbálod növelni a közösségi médiában való jelenléted és több ismertséget szeretnél elérni, akkor ez a cél lehet a megfelelő választás számodra.

A Facebbok ezzel a kampánycéllal azokat az embereket célozza meg, akik sok videót néznek. A forgalom célhoz hasonlóan a Facebook nem szűkíti le a közönséget a megtekintés utáni cselekvésekkel. Ez a cél a megtekintések számát jelenti a legalacsonyabb áron (pénzbeli megtérülési garancia vagy a megtekintés utáni műveletek garantálása nélkül).

A videómegtekintések hatékony hirdetési kampánycélok egyéni célközönségek kialakításához és újracélzó kampányok futtatásához.

Nagyon erőteljes hatása van az újracélzásnak.

A videómegtekintések használatával újra tudod célozni azokat az embereket, akik a videód egy bizonyos százalékát (például 25%, 50%, 75%, 100%) vagy egy meghatározott ideig (például 3, 10, 30 másodpercnél hosszabb ideig) nézték. 

Azok az emberek, akik a videód 100%-át megnézték, megismerkedtek a márkáddal, vállalkozásoddal és sokkal valószínűbb, hogy érdeklődnek (remélhetőleg később konvertálnak is) egy újracélzott hirdetés által.

Ha létrehozod az újracélzó közönségeket (a videó több embernek való megjelenítésével), hasonmás célközönségeket is létrehozhatsz, ami nagyszerű módja a hirdetési kampány méretezésének.

Mikor édemes használni?

A videók az online tartalom legnépszerűbb formája és nepszerűségük egyre növekszik.

Ez a Facebook hirdetési kampánycél tökéletes vállalkozásoknak, akik a lehető legtöbb megtekintés megszerezésével szeretnék növelni az ismertségüket.

Ha a videódat a legtöbb releváns embernek mutatod meg, akkor nagyszerű módod van rá, hogy bemutatkozz. Könnyen megtudsz magyarázni egy problémát és bizalmat tudsz kiépíteni a közönségeddel.

A videómegtekintések egy nagyon népszerű kampánycél, de én személy szerint azt javaslom, hogy először egy aktivitás célú kampányt próbálj ki. Ott is megkapod a nézettséget és tudsz újracélzási listát összeállítani, de több társadalmi bizonyítékot kapsz.

Ideális
Hirdetési formák

#5: Érdeklődőkeresés

Mi is ez?

Az érdeklődőkeresés a potenciális ügyfelek generálására vonatkozó Facebook hirdetési kampánycél. Ahelyett, hogy a potenciális ügyfeleket egy külső weboldalra vagy egy különálló űrlapra terelnéd, a Facebook platformja lehetővé teszi, hogy ott készíts űrlapot. Így ha valaki rákattint a hirdetésre, egyből kis is tudja tölteni.

A Facebook azoknak jeleníti meg a hirdetést, akiknek valószínű felkelti az érdeklődését a vállalkozásod vagy az ajánlatod és egy felugró űrlapon kitöltik az adataikat, elérhetőségeiket.

Az ilyen típusú potenciális ügyfelek generálása magas konverziós arányt eredményez, mivel kis erőfeszítést igényel a részükről a Facebook űrlapjának kitöltése.

Az ügyfeleknek nem kell elhagyniuk a Facebookot. Ráadásul a Facebook már minden adattal rendelkezik, ezért az elérhetőségi adatok automatikusan kitöltődnek példuál az e-mail címük az e-mail mezőben, a telefonszámuk a telefonszám mezőjében.

Mikor édemes használni?

Az érdeklődkeresés Facebook kampánycélja jól hangzik a magas konverziós arány miatt, de ennek ára van.

A kevés erőfeszítés, kis elkötelezettséget igényel az ügyféltől. Ez azt jelenti, hogy nem nagyon kell érdeklődnie a szolgáltatás vagy a termék iránt, ahhoz, hogy kitöltse az adatokat.

Miután az ügyfél kitöltötte az űrlapot, nem valószínű, hogy bármi mást is csinál (nem vásárol).

Az érdeklődőkeresés egy nagyon jó módja annak, hogy nulláról készíts vagy újíts meg egy haldokló listát.

Csak akkor használd ezt a célt, ha már valamennyire ismeri a felhasználó a vállalkozást vagy a márkádat (a mérlegelési szakaszban, az értékesítési tölcsér közepén), így nagyszerű újracélzó hirdetés tud lenni.

Ideális
Hirdetési formák

#6: Üzenetek

Mi is ez?

Ügynökségként rengeteg sikert lehet elérni az üzenetek Facebook hirdetési kampánycéljának használatával.

Az üzenetek a Facebook Messengerhez irányítja a felhasználókat, ahol közvetlen üzeneteket küldhetnek az üzleti oldalnak.

Hihetetlenül hasznos, mert a Messenger gyorsan generál és az ügyfelek azonnali megszólítását teszi lehetővé.

Ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd ebből a hirdetési célból, egy Messenger szoftverre lesz szükséged. Összegyűjti a közönségre vonatkozó információkat és lehetővé teszi egy BOT (robot) létrehozását (amely alapvető beszélgetéseket tartalmazhat a közönséggel). Mi a ManyChat platformját javasoljuk.

A Messenger nagyszerű módja annak, hogy több érdeklődőt gyűjts össze és párbeszédes marketingtechnikákat alkalmazz.

Mikor érdemes használni?

Az üzenetek célt akkor kell használni, ha forgalmat akarsz generálni.

Ideális azoknak a vállalkozásoknak, akik alacsony megtérülést tapasztalnak a meglévő listájukból vagy szeretnének forgalmat generálni (a Messenger által használt elérhetőségi adatokból, például e-mail címek és telefonszámok gyűjtése).

A Messenger segítségével egy teljes marketingcsatorna kiépíthető. Egy 90%-os megnyitási és 50% körüli CTR (átkattintási arány) mellett könnyen megállapítható miért nőtt a csatorna népszerűsége.

Ideális
Hirdetési formák

Facebook kampánycélok: Konverzió

A konverzió kategória a tökéletes módja annak, hogy a potenciális ügyfeleket, ügyfelekké, vásárlókká alakítsd. Használd a konverzió célt az értékesítési tölcsér alján!

#1: Konverziók

Mi is ez?

Minden marketinges végső célja, hogy az érdeklődőből vásárlót vagy ügyfelet csináljon. Az ismertség, az érdeklődőszerzés és az újracélzás után a konverziók a Facebook kampánycélok szent grálja.

Ebben a szakaszban azt mondjuk a Facebooknak, hogy csak azoknak jelenítse meg a hirdetéseinket, akik nagy valószínűséggel konvertálnak.

Ennek sikeres végrehajtásához telepíteni kell egy Facebook pixelt (képpontot) a weboldaladra vagy fizikai üzletként neked kell figyelned az eladásokat.

A képpont segít a Facebook számára, hogy nyomon tudja követni a felhasználók minden interakcióját a weboldalon, beleértve a regisztrációkat és vásárlásokat.

A konverziók cél optimalizálásának második lépése az, hogy hetente legalább 15-25 ember konverzióját el kell érni a hirdetésekből.

Ha a Facebook látja, hogy ezt a számot elérte, akkor automatikusan tovább jeleníti a hirdetéseket azoknak az embereknek, akik konvertálni fognak.

Ahogy egyre többen konvertálnak, a Facebook még jobban fogja optimalizálni a hirdetéseket.

Ha hetente 100-nál is több konverziót érsz el, akkor jó helyzetben leszel, hogy folyamatosan csökkentsd a CPA-at (cost per action – ügyfélszerzési költség).

A konverziós kampánynak nem feltétlenül az értékesítésről kell szólnia. Lehet a regisztrációk vagy a forgalom generálása szempontjából is releváns. Ha van egy ajánlat az oldaladon vagy az üzletedben, akkor érdemes használni a konverziók célt.

Mikor érdemes használni?

A konverziók Facebook kampánycélja a legnépszerűbb két okból is:

 – Tényleg hihetetlenül jó megoldás.
 – A vállalkozások elkövetik azt a hibát, hogy azonnal ezzel a céllal kezdenek hirdetni.

Sokkal nehezebb a hideg közönséget vásárlókká alakítani, mint azokat, akik már kapcsolatban léptek a vállalkozással vagy a márkával.

Annak érdekében, hogy egy konverziós kampánynak a legjobb esélye legyen az optimalizálásra, építeni kell az ismertséget és különböző célokat kell használni a megfontolás kategóriában is (például aktivitás).

Ha elegendő adattal rendelkezel és a Facebook megérti, hogy ki konvertál az ajánlatodra, akkor sokkal nagyobb az esély a sikerre. Ha egyre sikeresebb a hirdetés, akkor elkezdheted skálázni. Ez azt jelenti, hogy leduplikálhatod őket, növelheted a költségkeretet és hasonló hirdetéseket hozhatsz létre.

Ideális
Hirdetési formák

#2: Katalógusos hirdetés

Mi is ez?

A katalógusos értékesítési cél különféle termékeket mutat a webhelyedről és dinamikus hirdetésformátumban jeleníti meg azokat. 

A Facebook csak akkor tudja ezt a hirdetési célt elindítani, ha termékkatalógus hírfolyamot állítottál be a platformon. Ez megengedi, hogy folyamatosan új termékeket használjon a Facebook a webhelyedről és azokat mutassa meg a közönségnek.

Csakúgy, mint a konverziós kampánycélnál, a katalógusos értékesítés is az eladásra optimalizál. Akkor tud jól optimalizálni, ha a konverziók száma minél több (és rendelkezel weboldallal). 

Ez a cél automatikusan frissen tartja a hirdetéseid, miközben a legújabb termékeid, áraid és termékleírások változnak.

Mikor érdemes használni?

A katalógusos értékesítési cél az e-kereskedelmi cégek számára a legjobb választás.

Ha egy kisebb üzlettel rendelkezel és nincs nagy büdzséd marketingre, akkor sokkal jobban jársz, ha konverziók kampánycélt használod és konkrét termékeket célzol meg.

Azonban, ha egy nagy webshoppal, e-kereskedelmi üzlettel rendelkezel, amelyben sok termék található, nagy a forgalom és a konverziós arány is megfelelő, akkor a katalógusos értékesítés frissen és vonzóan tudja tartani a hirdetéseid a meglévő ügyfelek számára.

Annak ellenére, hogy ez a cél a konverzió kategóriában szerepel, ne használd másra, csak fizikai termékekre.

Ha új forgalmat próbálsz generálni vagy “fekete doboz” termékeket árulsz (olyan termékek, amelyet nem lehet látni vagy megérinteni vásárlás előtt, például információk, előfizetési fiókok), maradj távol a katalógusos értékesítésről.

Ideális
Hirdetési formák

#3: Bolti forgalom

Mi is ez?

A bolti forgalom Facebook hirdetési kampánycél tökéletes egy fizikai üzlettel, bolttal rendelkező vállalkozás számára és nagyon hasonló módon működik, mint az elérés kampánycél. (Ismertség: #2: Elérés)

A bolti forgalom mindenkit megcéloz a vállalkozás helye szerinti meghatározott (a Te általad meghatározott) sugarú körben. Ha több üzleted is van, a Facebook minden címnél mindenkit megcéloz a beállított körzetben.

A Facebook nem válogat, hogy kiknek jelenítse meg a hirdetéseid, amennyiben a választott körzeteden belül vannak és be van kapcsolva a földrajzi meghatározás a mobiltelefonjukon (vagy otthoni WiFi-n vannak).

Arra figyelj, hogy a bolti forgalom célú kampányok akkor lesznek hatékonyak, ha megadtad a vállalkozásod címét a Facebook oldalon (és az naprakész).

Hasonlíts össze egy bolti forgalom hirdetést egy helyi újsághirdetéssel (mennyivel jobban működik a Facebook hirdetés). A hely beállításával, a tartalom jó megírásával tényleg elérheted a környéken élő embereket. (Ebben cikkben megmutatjuk hogyan kell beállítani egy bolti forgalmi hirdetést. ha kész lesz be kell linkelni)

Mikor érdemes használni?

A másik két konverziós kampánycéltól eltérően a bolti forgalom hirdetések nem garantálják az értékesítést.

A hirdetéseket nem csak azok látják, akik nagy valószínűséggel vásárolnának. Azonban a földrajzi célzással sok időt takaríthatsz meg a releváns közönség kialakítása során (különösen akkor, ha a vállalkozás több helyen is működik).

Ha helyi üzleted van, amelynél elvárás, hogy minél többen látogassák (például egy étterem), akkor ez a cél nagyszerű, hogy ismertséget növelj és bátorítsd az üzleti látogatásokra őket.

Ideális
Hirdetési formák

Facebook kampánycélok: Tesztelés

Ha úgy gondolod megtaláltad a megfelelő kampánycélt, amit a jelen útmutató is alátámaszt, de mégse hozza az elvárásokat, akkor itt az idő tesztelni.

Határozottan vannak olyan kampánycélok, amelyeket nem szabad használnod, távol kell tartanod magad tőle. Azonban mindig van egynél több cél, amely eredményeket hoz.

Nagyon fontos a tesztelés, különösen akkor, ha nem hozza vissza a befektetett pénzt.

Ellenben, ha visszahozza, de még termel is, akkor ne változtass rajta semmit!

Ilyenkor vagy növeld a költségkeresetet vagy duplikáld le és futtasd ugyanazzal a költségkerettel (az utóbbit javaslom, mert egy jól futó kampányt így nem lehet elrontani). 

Konklúzió

A Facebook kampánycéljai jobbá vagy rosszabbá tudják tenni a marketingedet, de inkább jobbá.

Ha jól csinálod, akkor őrült ROI-t (befektetés megtérülését) tudsz elérni, de ha rosszul, akkor csak kidobod a pénzt.

Ha használod az útmutatóban található információkat a kampányok optimalizálásához, mindenképp kerüld el a felsorolt újonc hibákat és olvasd el az ezzel kapcsolatos cikkünket. (7 hiba amit el kell kerülnöd, ha helyi vállalkozást hirdetsz Facebookon)

Te milyen kampánycélt használsz? Van tanácsod, jól bevált módszered? Segítségre van szükséged?

Írj nekünk, szívesen válaszolunk!

Ha tetszett amit olvastál, oszd meg másokkal is:
Megosztás itt: facebook

Talán az alábbi olvasmányok is érdekelhetnek:

Netfejlesztő logó fehér
Email:

info@netfejleszto.hu

Telefon:

+36-70-413-2662

Email:

info@netfejleszto.hu

Telefon:

+36-70-413-2662