- 7000 Sárbogárd
- info@netfejleszto.hu
- +36 70 413 2662
A Facebook oldalad a teljes közösségi média jelenléted, mint a vállalkozásod középpontja.
Manapság egy vállalkozás, akarva vagy akaratlanul is, de létre kell hozzon egy Facebook oldalt. Szükség van rá több szempontból is, de a legfontosabb, hogy a felhasználók viszont láthatják szeretett boltjukat, szolgáltatásaikat. Bátran ajánlják ismerősiknek, foglalkoznak a tartalmakkal, amit megosztasz és ők is megosztják, ezzel növelve az organikus forgalmat számodra.
A Facebook oldalon a potenciális és meglévő ügyfelek egyaránt megismerhetik a vállalkozásoddal kapcsolatos legfontosabb információkat, beleérte a weboldaladra mutató linkeket, a nyitvatartást és a leírást (küldetésnyilatkozatot is).
A Facebook oldalad hasznos az új közönség elérésében és a jelenlegi követőkkel való kapcsolat fenntartásában. Ahhoz, hogy ezeket az előnyöket ki tudd használni, az embereknek meg kell találniuk az oldalad.
Nagyon fontos, hogy tudd hogyan reklámozd, hirdesd a vállalkozásod Facebook oldalát…
…DE ugyanilyen fontos, hogy tudd mit nem szabad tenni, mit kell elkerülnöd ahhoz, hogy ne csak pénzkidobás és időpazarlás legyen számodra. Ebben a cikkben áttekintjük a 7 leggyakoribb hibát, amit el kell kerülnöd a Facebook hirdetések futtatásakor.
Sok helyi vállalkozás figyelmen kívül hagyja azt a fontos tényt, hogy a Facebook oldaluknak a megjelenése összhangban kell legyen üzleti elképzeléseikkel és céljaikkal. Nagyon fontos, hogy a vállalkozásnak és a Facebookon mutatott bejegyzéseknek, a Facebook oldalnak szinkronban kell állnia a vállalkozás értékeivel és megjelenésével.
Jól kell tükrözze a személyazonosságod, miközben ügyfeleiddel kapcsolatba kerülsz Facebookon. Bármelyik oldal lehet kicsit hétköznapi, de mindig törekedni kell az egyensúly fenntartására. Te sem akarhatod, hogy a vásárlóid, ügyfeleid úgy érezzék, nem veszed őket vagy a vállalkozásodat komolyan.
Alább látható a SunCity BBQ hirdetése. A vállalkozás Szegeden található, de a weboldaluknak köszönhetően láthatod milyen termékekkel foglalkoznak és feltudod velük venni a kapcsolatot, vagy ha éppen Szeged felé jársz, akkor ki is tudod náluk próbálni. Látszik a Facebook oldaluk, a weboldaluk és a hirdetés felépítésén, hogy egységes színeket, valamint értéket követnek.
A helyi vállalkozások szerencsés helyzetben vannak a Facebook hirdetések versenyében, mert egyelőre kevés helyi vállalkozás hirdet Facebookon. Ugyanakkor a kis vállalkozásokra, melyek az országra kiterjedően hirdetnek ez nem igaz. Nagy a verseny a Facebook felhasználók hírfolyamában való megjelenésért, ezért úgy érezheted, hogy a biztonságos játék a legjobb megoldás. Ezt azt jelenti egy vállalkozás számára, hogy egyféle tartalomtípushoz ragaszkodik és minden mást robotpilóta alá helyez.
Azon túl, hogy a Facebook oldalad szellemvárossá változik, nem fogod tudni a közönségedet sem lekötni, ha nem kísérletezel különböző típusú bejegyzésekkel. Egy sikeres tartalomstratégia tartalmaz infografikákat, videókat, fotókat és egyéb látványelemeket.
Néhány tartalomtípus vírusként működik, és nagymértékben növeli az organikus eléréseket. Ezzel folyamatos forgalmat tudsz generálni az oldaladra, ideértve a megosztásokat, a lájkokat és a hozzászólásokat is.
A Whiskas cicavilág hirdetése egy nagyon jó példa arra, hogy hogyan tudja a márkát még mindig frissen tartani. A hirdetésnek eredményeként örömet okoznak a közönségüknek és kitűnnek a tömegből. A hirdetésben egy vicces hangulatú nagyon rövid videó látható. Ha kívácsni vagy rá, itt tudod megnézni: https://www.facebook.com/ads/library/?id=1514854532221089.
Amikor egy hirdetésért fizetni kell, sok helyi vállalkozás tulajdonosa visszariad. Na de mi a helyzet a Facebook hirdetésekkel? A helyzet ugyanaz, a legtöbb vállalkozás létrehoz egy Facebook oldalt és az ingyenes eszközöket és lehetőségeket próbálja élvezni, kihasználni. Azonban, ezek az eszközök szinte semmit nem érnek, ugyanis pénz nélkül felépíteni egy sok követővel és jó elérésekkel rendelkező Facebook oldalt, akár több évbe is telhet. Ezzel korlátozod a közösségi médiában való és az online fejlődésedet, csak nagyon lassan tudsz haladni, ráadásul még a kedved is elmegy tőle.
Ne korlátozd magad! A Facebook hirdetésekkel már pár ezer forintból is eredményeket lehet elérni. Az ismertséget és a népszerűséget a megfelelő stratégiákkal egészen könnyű felépíteni.
Sokkal több emberhez eljuthatsz, ha Facebook hirdetéseket futtatsz. A Facebook egy olyan hatékony platformot épített ki, amely segíti a vállalkozások ügyfélkörét bővíteni. A helyi vállalkozások tulajdonképpen csak a környéken élő vagy az áthaladó embereket szeretnék elérni, nem egy egész országot. A Facebook ezt pontosan így csinálja, csak azoknak az embereknek jeleníti meg a hirdetésed, amilyen helyszínt megadtál neki. És akkor ezen felül meghatározhatsz még érdeklődési kört, életkort és felhasználó nemét.
A lenti példában a magyarországi LG Global hirdetése látható. Ugye milyen egyszerű kitalálni a hirdetés leírásából, hogy mit tudsz otthon kialakítani azzal a termékkel, amit árulnak? Egy mozit otthonra, hogy még kimozdulni se kelljen.
Minden fizetős platform fontos része a tesztelés.
A Facebook hirdetések létrehozásának legfontosabb lépése a tesztelés és addig, míg nem kezdesz el hirdetni, úgy gondolod, hogy erre felesleges pénzt költeni.
Ez egy hatalmas hiba, mert a hirdetések tesztelése végső soron pénzt takarít meg számodra, sőt több bevételhez juttat. Biztosítja, hogy olyan hirdetésekre költsd el a pénzt, amelyek működnek és folyamatosan jó eredményeket produkálnak.
Ahelyett, hogy egy-egy hirdetésverziót futtatnál külön-külön, remélve, hogy az egyik működik, a tesztelés során képes leszel megállapítani, hogy melyik verzió a legjobb. A Facebooknak van egy eszköze erre: az A/B teszt. Erről bővebben ebben a cikkben olvashatsz.
A tesztelést követően minden erőforrásodat a győztes verzióra tudod fordítani. A győztes verziót újra tovább tudod tesztelni egy kis változtatással, ha eszedbe jut egy jó ötlet, így folyamatosan fejlesztheted a hirdetésed. Javaslom a folyamatos tesztelést. Ha egy hirdetés hatékonyabb, akkor kevesebbet fog költeni, hogy elérje az embereket vagy elérje azt a kampánycélt, amit beállítottál neki.
A helyi vállalkozások leginkább arra hagyatkoznak, ami a Facebookon ingyenesen elérhető. Ezzel akadályozzák a kampányaik optimalizálására és a hirdetések készítésére használható funkciókat.
Számos olyan külső eszköz létezik, amellyel tökéletesen tudod a Facebookot integrálni. A különböző eszközök olyan kézenfekvő funkciókat kínálnak, amelyek megkönnyítik a Facebook oldal kezelését és népszerűsítését, vagy amelyek segíthetnek jobb minőségű tartalmakat gyártani, amivel jobban letudod kötni a célközönséged.
Eszközök, amelyek hasznosak lehetnek a Facebook oldal üzemeltetéséhez és a hirdetések futtatásához:
Snappa: egy online képszerkesztő szoftver, amivel ki tudod választani a megfelelő képméretet, több millió jogtiszta képet választhatsz ki, és egyszerűen adhatsz hozzá grafikákat és effekteket a képedhez.
Piktochart: egy infografika készítő szoftver, amivel az oldaladhoz készíthetsz magyarázó ábrákat, vagy pedig egy letölthető PDF-et tudsz egyszerűen elkészíteni online, különböző sablonokból.
Wave.video: a létező legfejlettebb online videószerkesztő, ami tökéletes posztok készítéséhez vagy videós hirdetésekhez.
Hootsuite: a közösségi média posztok, bejegyzések előre elkészítésének és előre beállított időzítésének céljára szolgáló platform.
Az emberek szeretnek interakcióba lépni más emberek megosztott bejegyzéseivel, mert ki tudják fejezni tetszésüket, kritikát fogalmazhatnak meg és megerősíthetik a saját nézeteiket.
Teremts lehetőséget a Facebook követőidnek, hogy kapcsolatba léphessenek az oldaladdal: versenyeket rendezhetsz, küldetéseket írhatsz, fotókat tehetsz fel az ügyfeleidről, vásárlóidról akár a visszajelzéseikről, ajánlásaikról. Mindig válaszolj a felhasználók kérdéseire, a bejegyzések és hirdetések alatt, vagy a messenger üzenetekben küldött kérdéseikre.
Az ügyfelekkel való kapcsolattartás másik módja a beszélgetés. A megerősítés pszichológiája kielégíti a felhasználókat, ehhez pedig elég annyi, hogy mindig válaszolsz nekik.
Nem számít, hogy mennyi munkát fektettél bele a tökéletes Facebook oldal létrehozásába, ha nem posztolsz és hívod fel magadra a figyelmet, akkor az emberek elvesztik az érdeklődésüket és továbblépnek. Kerüld ezt a hibát úgy, hogy a termékeidre, a szolgáltatásodra és a közönségedre egy közzétételi ütemtervet hozol létre.
Az ütemezés létrehozásakor vedd figyelembe a gyakoriságot és a napszakot. Az ideális posztolás gyakorisága vállalkozásonként eltérő, de mi azt javasoljuk, hogy a heti 3-4 alkalomnál ne legyen több. Ha túl ritkán posztolsz, elveszted a felhasználók figyelmét. Ha túl sokszor, akkor átfordulhatsz a szemükbe bosszantó stílusba. Meg kell találni az egyensúlyt.
Bonyolultnak tűnhet beütemezni a napszakot a bejegyzésekhez, de vannak ehhez eszközök, amelyek megkönnyítik a dolgod. A Hootsuite platform segítségével egy teljes tartalom naptárat tudsz beállítani akár az összes közösségi média csatornádra és pont arra az időszakra tudod időzíteni a megjelenéseket (reggel, délben, este), amikor szeretnéd, hogy a bejegyzések megjelenjenek. Ezzel elkerülheted, hogy ne felejts el posztolni, mikor túl elfoglalt vagy és mindig akkor jelenjenek meg a bejegyzések, amikor azok a leghasznosabbak a vállalkozásod számára és amikor a legaktívabb a közönséged. Nemcsak egy hétre, akár egy hónapra előre eltudod készíteni a bejegyzéseidet.
Ezzel az előre dolgozással sokban segíted a saját munkádat is. Megfelelően átlátod a bejegyzések miértjét, így azt tudod elérni velük, amit szeretnél. Javaslom, hogy minden héten nézd át a következő heti ütemezett bejegyzéseket, az is lehet, hogy eszedbe jut valami jobb és változtatsz rajta.
Keresel néhány proaktív módszert egy üzleti Facebook oldal létrehozására, amellyel igazán jól tudod reklámozni a vállalkozásodat, márkádat? Akkor neked az alábbi 3 alapvető tipp kulcsfontosságú lesz!
A Facebook oldal létrehozásakor a legfontosabb amit tenned kell, hogy a Facebook oldal profilját teljesen kitöltöd.
Ez természetesen hangzik, de sok vállalkozás nem használja ki az elérhető területek kitöltését. Ha minden ki van töltve, akkor a potenciális ügyfél vagy vásárló biztos minden információt megtalál.
Érdemes végighaladni a Facebook beállításkezelőjén és utána átnézni, mit ehet még kitölteni.
Folyamatosan figyelemmel kell követni, már az elejétől kezdve az oldal elemzését és adatait, főleg akkor, ha eredményeket szeretnél elérni és a Facebook hirdetések világában is szerepelni akarsz.
A Facebook minden üzleti oldala rendelkezik elemzési adatokkal, amelyeket az oldal adminisztrátorai nézhetnek meg. A hirdetéseknek egy külön elemzési felülete van, ahol nagyon sok mindent megtudsz nézni. Megtekintheted egy adott időszakban végrehajtott műveleteket (konverziókat), például a kattintásokat és az üzeneteket, valamint azt, hogy hányszor nézték meg az oldalad, hány kedvelést kapott egy bejegyzés, mennyi ajánlás (megosztás) történt és egy bejegyzés mennyi embert ért el.
Egyre több ember használja a Facebook alap keresőjét arra, hogy vállalkozásokat keressen. A felhasználók szeretnék látni, hogy az ismerőseik melyik márkáért rajonganak, melyik vállalkozást kedvelik és ezeket fogják elsősorban keresni.
Ahhoz, hogy megjelenj a keresésben, a lehető legtöbb pozitív véleményt kell begyűjteni az oldaladon. Ebben a cikkben beszélünk erről részletesebben. linkelni kell majd ha kész lesz
Gondold át milyen kulcsszavakat írnak be a felhasználók a keresőbe és ha lehetséges, akkor ezeket a szavakat fogalmazd bele a vállalkozásod leírásába. Itt egy cikk, ami a helyi vállalkozások kereséseiről szól (Hogyan optimalizáld a Facebook oldalad a helyi ügyfelek, vásárlók számára). cikk ide, ha elkészül
Ahhoz, hogy megfelelően hirdesd a vállalkozásod Facebook oldalát, tudnod kell hogyan állítsd be és milyen stratégiákat érdemes vagy nem érdemes használni. Amikor Facebook hirdetéseken töröd a fejed, ügyelj a fenti 7 gyakori hiba elkerülésére, mert könnyen visszatarthatják vagy hátráltathajták a növekedésedet és fejlődésedet. Légy proaktív, hogy a hirdetések hatékonyága érdekében tett lépések mindig jól süljenek el. Az erőfeszítések és a sok tanulás meghozzák a gyümölcsét, csak figyeld meg, hogy a felhasználók mennyire ragaszkodnak az általuk kedvelt márkához és vállalkozáshoz.
Mit gondolsz? Elkövetted valaha a 7 gyakori hiba valamelyikét, amivel befolyásoltad a Facebook oldalad megfelelő működését? Milyen bevált gyakorlatokat alkalmazol? Oszd meg velünk gondolataid, vagy ha kérdésed van, tedd fel!
info@netfejleszto.hu
+36-70-413-2662
info@netfejleszto.hu
+36-70-413-2662